Zakaj je zbirateljstvo edinstven hobi?
Zbirateljstvo je že od nekdaj prisotno med ljudmi. Od prazgodovine do danes smo ljudje na določene predmete imeli večjo navezanost. V njih smo videli več kot le navadno znamko ali značko.
In ravno ta čustvena nota, ki jo imajo vsi zbiratelji, je tista, ki ta hobi dela edinstven in poseben. En sam kos papirja, ena znamka ali ena značka za nekoga nima nobene vrednosti, medtem ko je za nekoga drugega neprecenljiva.
Če se nadalje povežemo, na naše modele lokomotiv. To je še bolj edinstvena in unikatna zbirateljska niša, saj so v primerjavi z znamkami precej dražji. A to opravičijo s svojim značajem. Namreč prav vsak model lokomotive ima svoj značaj. V njem je zgodovina te lokomotive in mnogi zbiratelji znajo povedati marsikatero zanimivo zgodbo o dotičnem modelu.
Poleg tega damo znamko lahko samo v album, medtem ko lokomotive nudijo ure in ure užitka. Veliko zbirateljev je ustanovilo svoja društva oz. svoje specifične skupine, kjer se redno dobivajo in obujajo spomine na stare čase ter poskušajo to strast prenesti tudi na mlajšo generacijo. Mladim velikokrat manjka čustvena nota, saj mnogo lokomotiv ni več v uporabi. A po drugi strani se z zbirateljstvom povežejo preko zgodb dedkov in babic. Kar je zopet poseben čar in ima svojo čustveno noto.
ZBIRATI SE DA LAHKO VSE
Veliko ljudi meni, da se zbirajo samo znamke, značke ipd. Res je to, da so to najbolj priljubljene oblike zbirateljstva, saj poleg čustvene note nosijo tudi zgodovinsko. Mnogi so se v zbirateljstvo podali tudi zaradi dobička, saj so nekatere stvari zares veliko vredne. A to ni tisti pravi čar, saj imamo pred očmi samo dobiček in cenimo zares predmeta samega.
A dejstvo je to, da zbirateljstvo ni omejeno samo na določene predmete. Posameznik lahko zbira vse. Zbira tisto, kar je zanj pomembno in ima zanj poseben pomen. Ker to je bistvo vsega. Strasten zbiratelj ne bo nikoli prodal svoje zbirke, tudi če bi mu ponudili velike količine denarja. Ker čustvena vrednost je neprecenljiva in se je z ničimer ne da kupiti.
In ne nazadnje je zbirateljstvo lep primer človeške pristnosti. Namreč v potrošniškem svetu praktično nobena stvar za nas nima več vrednosti. Mobilnike, računalnike, televizije in avtomobile menjamo hitreje, kot jih obrabimo. Ničesar več ne spoštujemo in ne cenimo.
Medtem ko zbirateljstvo to zopet vrača. Dokazuje, da kljub potrošništvu, še vedno cenimo in znamo spoštovati stvari. Morda je čas, da se ta trend zopet razširi v svetu. Še posebno mladi bi morali spoznati ta koncept in se prek njega naučiti ceniti in spoštovati vsakodnevne dobrine, ker nikoli ne vemo, kdaj nam je lahko to odvzeto.