Đura SŽ 643-031 2018-01-10T08:25:36+01:00

Četrti model, ki ga predstavljamo je dizel električna lokomotiva Đuro Đaković SŽ 643-031 v merilu 1:87 (H0). Model ima iste karakteristike, kot jih imajo že predstavljeni modeli SŽ 642-187, SŽ 642-199 in SŽ 643-026. Model je postavljen v starejše obdobje (90-ta leta) od treh predhodnih modelov in se razlikuje po označbah in dodatkih.

 

Pogled na sprednjo levo stran modela.

 

Pogled na sprednjo desno stran modela.

 

Pogled na zadnjo desno stran modela.

 

Pogled na zadnjo levo stran modela.

 

Ker je model postavljen v peto železniško obdobje, to je na SŽ v času po osamosvojitvi Slovenije, so lokomotive že imele SŽ oznako, niso pa imeli vgrajene klime na desni strani kabine, prav tako pa niso imele vgrajenih ogledal na kabini ter vgrajenih balis (senzor za vožnjo – avtomatska signalna naprava) na podstavnem vozičku pod kabino.

 

Na daljšem (sprednjem) delu havbe je nad ventilatorjem hladilnika mrežica, zraven pa sta priložena dva kovinska pokrova, ki jih lahko montiramo kot odprti, delno odprti ali kot zaprti ventilator.

 

Na modelu lokomotive je vgrajeno kulisno voden nosilec sklopke, ki se nahaja med plugom in platformo.

 

Model lahko opremimo za vitrino, da odstranimo plug in nosilec sklopke, ter montiramo cel plug (priložen v vrečki) in zamenjamo sredinsko nameščen kavelj in cevi.

 

 

V kabino lahko po želji ob oknu vgradimo figurico strojevodja. V kolikor pa model lokomotive modificiramo z vgradnjo digitalnega dekoderja , izkoristimo možnost dodatnega AUX1 izhoda, to je zelena žica in lahko montiramo v kabino pod streho svetlečo led diodo za razsvetljavo notranjosti kabine.

 

Zgodovinski opis pravih lokomotiv:

  • Štiriosna dizelsko-električna lokomotiva
  • Dizelski motor, ki poganja agregat za proizvodnjo lastne elektrike
  • Električni pogon motorjev na kolesih
  • Prva je bila izdelana leta 1953 (Brissoneau & Lotz, Francija) – SNCF BB 63400 z močjo 825 KM
  • Izdelanih je bilo 580 primerkov
  • Prve lokomotive so prispele v Jugoslavijo leta 1961 z oznako JŽ 642 (izdelane v Franciji)
  • Od leta 1961 – 1973 je bilo izdelanih prek 100 lokomotiv v tovarni Đuro Đakovič, v Slavonskem Brodu
  • Leta 1973 so nadomestile novejše, z oznako JŽ 643 (novejši motor z močjo 925 KM, trojna črta, ki se je na koncu zaključila v veliki V)
  • Vsaka sprememba zunanjega izgleda, se odraža v številki samega modela
  • Teža modelov: 62 – 67,2 ton

Tehnična specifikacija modela:

  • Kovinsko podvozje (povečana teža, kompaktnost in stabilnost na tirih)
  • Plastično ohišje, s tovarniško vgrajenimi kovinskimi dodatki:
    • Kovinski odbijači, ogledala, kavlji, ograje, prijemala in stopnice
    • Kovinske mreže na ventilatorju
    • Kovinski pokrovi ventilatorja (posebej priloženi), ki jih je mogoče namestiti tako, da je ventilator odprt, polodprt ali zaprt
  • Merilo 1:87 (H0)
  • Dolžina modela prek kovinskih odbijačev – 169mm
  • Teža modela – 290g
  • Izdelane v NEM standardu
  • Belo-rdeče LED diode spredaj in zadaj (prižig je odvisen od smeri vožnje)
  • Visoka vrata na kabini spredaj in zadaj
  • Štiridelna okna na kabini
  • Vgrajeno električno vezje z osem-polno vtičnico v NEM 652 standardu
  • Izdelan v DC verziji, možnost vgraditve navadnega ali zvočnega dekoderja
  • Možnost vgradnje drsnika za sistem AC (Maerklin)
  • Sredinsko nameščen pet-polni motor z vztrajnikom, ki omogoča elegantno speljevanje in zaviranje
  • Motor je z obema podstavnima vozičkoma povezan prek dveh kardanskih gredi in naprej prek kovinskih polžastih prenosov in zobnikov na vse štiri kolesne sklope.
  • Sintrani ležaji, ki močno podaljšajo uporabnost modela.
  • Kovinska kolesa, stružena in galvansko obdelana na temno sivo barvo
  • Nameščeni torni obročki na dveh kolesih (drugi in tretji kolesni sklop, križno), za boljši oprijem s tiri, da ne prihaja do zdrsov koles
  • Mehanizem kinematike je pritrjeno na kovinsko podvozje, z nastavkom za zamenjavo sklopke s priključkom NEM 362
  • Nameščeni sta dve spiralni vzmeti, za vračanje kinematike v sredinski položaj
  • Priloženi sklopki (kavelj) po standardu NEM 360