Niša navdušencev nad modeli vlakov je v Sloveniji dokaj majhna. Resno ukvarjanje s tem hobijem, zahteva kar precej časa in tudi spretnosti.
A po drugi strani je malo in veliko navdušeno nad končnimi maketami. Vsi z zanimanjem in veseljem gledamo modelno lokomotivo, ki sopiha čez odlično maketo, ki je bila narejena z ljubeznijo do vlakov. Mlajši v tem vidijo igro, odrasli pa zopet v sebi odkrijejo otroško ljubezen do vlakov.
Današnji zapis bo zato posvečen maketam. Malce smo pobrskali in za vas našli nekaj zanimivih dejstev, ki ne samo, da vas presenetijo, temveč pokažejo človeško ljubezen in navdušenje nad tem hobijem.
1. VSE SE JE ZAČELO Z OTROKI
Zgodovina modelnih vlakov se je začela kot nova igrača za otroke kmalu za tem, ko so vlake začeli uporabljati za transport in dostavo blaga. Prve igrače so bile zelo preproste, brez detajlov in dodatkov.
A sčasoma, ko so se za to začeli zanimati tudi odrasli, se je začel razvoj hobija, ki je prinesel vedno večjo kakovost in predvsem željo po čim večji podobnosti s prvimi vlaki.
2. RAZVOJ TIROV
Podobno kot same lokomotive so tudi drugi materiali imeli svojo pot razvoja. Ena izmed zanimivosti se zagotovo dotika tirov, saj se sodobni kar precej razlikujejo od tistih, po katerih so se zapeljali prvi modelni vlaki.
Prvi tiri so bili namreč zgrajeni iz medenine, katero sta kmalu nadomestila aluminij in nerjaveče jeklo, ki je tudi danes priljubljena izbira. A v vrhu ostaja mešanica nikljeve zlitine, ki je cenovno ugodna, a ohrani trdnost in odpornost.
3. »VREMENJENJE«
Izraza sicer ne boste našli v kakšnem slovarju, a je ta metoda izredno pomembna pri končnem videzu lokomotiv.
Gre za posebno pozornost na detajle, kjer novim vlakom želimo dati pridih obrabe od vremenskih vplivov oz. okolja. S tem želimo ujeti čim večjo podobnost s pravo lokomotivo ter svojemu modelu dodati še večjo čustveno vrednost.
4. PRIHODNOST MODELNIH VLAKOV
Razvoj računalnikov v svetu modelnih vlakov pomeni razvoj domišljije. Ker nam sodobna tehnologija omogoča upravljanje vedno večjih maket, je skoraj edina omejitev pri gradnji makete, naša domišljija (no, in seveda tudi finance).
Izkušeni »modelni« konduktor lahko tako upravlja veliko maketo, na kateri je več različnih setov. Vse to se bo še naprej razvijalo in prepričani smo, da bodo nastajale makete, nad katerimi ne bodo navdušeni samo ljubitelji vlakov, temveč vsi.