NAŠ IZBOR: 6 NAJBOLJ ZANIMIVIH LOKOMOTIV

Živa serija 541

Prava dama med lokomotivami. Gre za električno lokomotivo, za prevoz tovora po slovenskih železnicah. Je ena izmed sodobnejših lokomotiv, ki se vozijo po naših tirih. S svojo izredno močjo lahko tovor do 1700 ton potegne kar do 230 kilometrov na uro. Na testiranjih naj bi ta lokomotiva dosega hitrost celo do 357 kilometrov na uro. Za to ima 4 vlečne motorje, ki skupaj premorejo neverjetnih 6,4 megavatov moči. Prava »iron lady« kot so jo poimenovali navdušenci nad njo.

Moped (električna lokomotiva)

Električno lokomotivo serije 342 oz. Moped so v letih 1968 1970 izdelovali v Italiji. Ima 2 podstavna vozička s po dvema osema. Lokomotivo lahko upravlja strojevodja sam brez pomočnikov. Premore 1980 vgrajene moči in 1880 trajne moči na kolesih. S tem razvije hitrost do 120 km/h. V Slovenijo je bilo dostavljenih 40 lokomotiv, ki so primerne za potniški primer in lažje tovorne vlake. Ime MOPED so ji šaljivo nadeli železničarji, saj ima za razliko s šestosnimi sodobnicami le 4 osi. Vendar zaradi svoje zanesljivosti, se je zanjo hitro uveljavil tudi vzdevek CAR.

Španke – dizel lokomotive

Na prvi pogled podobna Džuri. »Španko« so izdelovali v Španiji in v letih 1973 in 1974 so jo dobavljali tudi v Slovenijo. Premore 1.100 kW vlečne moči in doseže 90 kilometrov na uro. Na lokomotivi je bila vedno dvojna zasedba, saj se jo je uporabljalo za tovorne vlake, kjer ni bilo električnega toka in za dostavne vlake, ki dostavljajo vagone po postajah.

Regan – dizel lokomotive

Lokomotiva 644 oz. Regan, se je prvotno proizvajala v ZDA. V letih 1984-1986 pa tudi v Jugoslaviji. Poganja jo dizelski motor in ima dva podstavna vozička s tremi pogonskimi osmi. Vlečna moč je 1490 kW, moč dizel motorja na gredi pa 1640 kW. Primerna je za potniške vlake in težje tovorne vlake na elektrificiranih progah.

Desiro – sklop lokomotive z vagoni (relacija)

Znamko Siemens Desiro je po imenu poznana samo pravim poznavalcem vlakov, v živo pa bi jo prepoznali vsi, saj smo se vsi že vozili z njo. Gre za tip, ki trenutno vozi po praktično vseh slovenskih elektrificiranih slovenskih progah. Slovenske železnice si lastijo več kot 30 tovrstnih garnitur in sicer 10 dvočlenih in 20 tročlenih. Premorejo 1000 kW moči in dosežejo 140 km/h. Zaradi svoje oblike jo ljubkovalno kličejo tudi kinder oz. jajček.

Đure (za premikanje in krajše relacije) (dizel-električna)

No, na koncu pa smo prišli do naših ljubih DŽURIC. Vsekakor so Džure ene izmed najbolj zanimivih in unikatnih lokomotiv, ki so se in se še vozijo po slovenskih tirih. Đuro so proizvajali v tovarni Đuro Đakovič v Slavonskem Brodu, in sicer v letih 1961 do 1972. Dizel motor, premore 606kW moči na gredi in ima 550kW moči za vleko. S tem doseže hitrost tja do 80 km/h. Zaradi svoje specifike se Đuro uporablja za premike tovora.

Đure imajo v naši trgovini posebno mestu, saj so naš projekt in naša strast. Zato jim tudi posvečamo posebno pozornost in lastno sekcijo na spletni strani. Več o njih in njenih specifikah si lahko pogledate TU.

Nekatere izmed zgoraj opisanih modelov lokomotiv lahko pri nas dobite v obliki modelov. Naročite jih lahko TUKAJ, z veseljem pa bomo odgovorili tudi na vsako morebitno vprašanje, ki vas zanima v zvezi z opisanimi modeli.

2018-02-17T12:57:15+00:00 16. 02. 2018|