Đura SŽ 643-026 2018-01-10T08:46:54+00:00

Tretji model, ki je prišel iz firme MoKo je model dizel električne lokomotive SŽ 643-026 v merilu 1:87 (H0).

Lokomotiva vrste 643 je imela vgrajen močnejši motor moči 925 KM. Osnovna zelena barva je ostala ista kot pri lokomotivah vrste 642, razlikovala se je pri trojni rumeni črti pod zgornjim robom motornega dela po vsej dolžini lokomotive, na konceh pa se je zaključila v veliki V.

Pri SŽ lokomotivah so bili od svojih JŽ predhodnic vgrajeni na desni sprednji strani kabine klima.

Lokomotive SŽ 643 so imele dvignjen del havbe na sredini.

 

Zadnji del havbe je raven, na sredini sta dva žarometa postavljena pokončno, nimata pa kromiranih obrob.

 

Stranice podstavnih vozičkov so izdelane zelo filigransko, močan vtis pa nedvomno naredijo prave vzmeti, ki sta navite levo in desno.

 

Na Modelu SŽ 643 je montiran plug, ki je na zgornji strani narejena izpraznitev za nosilec sklopke…

 

…, lahko pa zamenjamo delavni plug z polnim plugom, ki je priložen skupaj z ostalimi dodatki za vitrinski model.

 

Zgodovinski opis pravih lokomotiv:

  • Štiriosna dizelsko-električna lokomotiva
  • Dizelski motor, ki poganja agregat za proizvodnjo lastne elektrike
  • Električni pogon motorjev na kolesih
  • Prva je bila izdelana leta 1953 (Brissoneau & Lotz, Francija) – SNCF BB 63400 z močjo 825 KM
  • Izdelanih je bilo 580 primerkov
  • Prve lokomotive so prispele v Jugoslavijo leta 1961 z oznako JŽ 642 (izdelane v Franciji)
  • Od leta 1961 – 1973 je bilo izdelanih prek 100 lokomotiv v tovarni Đuro Đakovič, v Slavonskem Brodu
  • Leta 1973 so nadomestile novejše, z oznako JŽ 643 (novejši motor z močjo 925 KM, trojna črta, ki se je na koncu zaključila v veliki V)
  • Vsaka sprememba zunanjega izgleda, se odraža v številki samega modela
  • Teža modelov: 62 – 67,2 ton

Tehnična specifikacija modela:

  • Kovinsko podvozje (povečana teža, kompaktnost in stabilnost na tirih)
  • Plastično ohišje, s tovarniško vgrajenimi kovinskimi dodatki:
    • Kovinski odbijači, ogledala, kavlji, ograje, prijemala in stopnice
    • Kovinske mreže na ventilatorju
    • Kovinski pokrovi ventilatorja (posebej priloženi), ki jih je mogoče namestiti tako, da je ventilator odprt, polodprt ali zaprt
  • Merilo 1:87 (H0)
  • Dolžina modela prek kovinskih odbijačev – 169mm
  • Teža modela – 290g
  • Izdelane v NEM standardu
  • Belo-rdeče LED diode spredaj in zadaj (prižig je odvisen od smeri vožnje)
  • Visoka vrata na kabini spredaj in zadaj
  • Štiridelna okna na kabini
  • Vgrajeno električno vezje z osem-polno vtičnico v NEM 652 standardu
  • Izdelan v DC verziji, možnost vgraditve navadnega ali zvočnega dekoderja
  • Možnost vgradnje drsnika za sistem AC (Maerklin)
  • Sredinsko nameščen pet-polni motor z vztrajnikom, ki omogoča elegantno speljevanje in zaviranje
  • Motor je z obema podstavnima vozičkoma povezan prek dveh kardanskih gredi in naprej prek kovinskih polžastih prenosov in zobnikov na vse štiri kolesne sklope.
  • Sintrani ležaji, ki močno podaljšajo uporabnost modela.
  • Kovinska kolesa, stružena in galvansko obdelana na temno sivo barvo
  • Nameščeni torni obročki na dveh kolesih (drugi in tretji kolesni sklop, križno), za boljši oprijem s tiri, da ne prihaja do zdrsov koles
  • Mehanizem kinematike je pritrjeno na kovinsko podvozje, z nastavkom za zamenjavo sklopke s priključkom NEM 362
  • Nameščeni sta dve spiralni vzmeti, za vračanje kinematike v sredinski položaj
  • Priloženi sklopki (kavelj) po standardu NEM 360