Đura SŽ 642-199 2018-01-10T08:31:57+00:00

Tokrat predstavljamo model dizel hidravlične lokomotive SŽ 642-199. Na modelu so vertikalno postavljena zgornja žarometa (reflektorja) spredaj/zadaj. Na kabini so štiri delna okna, ter na zadnjem delu havbe je raven krajši del. Na zgornjem delu šasije je ena rumena črta (značilno za lokomotive Đur v seriji 642). Podvozje je kovinsko, prav tako odbijači, zaščitna ograja spredaj in zadaj, pokrovi in zaščitna mreža ventilatorja, ogledala, kavlji in prijemala ter stopnice.

Model lokomotive poganja pet-polni elektromotor z vztrajnikom, prek dveh kardanskih gredi na oba podstavna vozička, kolesni sklopi so oležajeni s sintranimi ležaji.

Pogon je na vseh štirih oseh, kolesa črno nikljana, torni obroči (gumice) na dveh kolesih (notranja, križno).

V notranjosti je električno vezje z 8-polno vtičnico po NEM standardu za navadni ali zvočni dekoder ter pripravljenim prostorom za zvočnik. Osvetlitev z belo-rdečimi LED diodami z delovanjem odvisno od smeri vožnje.

Okvir podstavnega vozička z vgrajenimi kovinskimi vzmetmi, kulisno vodenje sklopke. Možnost vgradnje drsnika za AC sistem.

 

Raven zadnji del havbe in na obeh straneh lokomotive z dvema vertikalno postavljenima žarometoma (reflektorja).
Na obeh straneh so kovinske (Alpaka) ograjice.

 

Kabina ima štiridelna okna z vgrajenim vzvratnim ogledalom, na vsaki strani po eden.

 

V nosu lokomotive je pod rešetko vgrajen ventilator, ki je lahko z pokrovi odprt,

ali zaprt z priloženima pokrovoma.

 

Za žaromete (reflektorje) poskrbijo bele LED diode, ki lahko gorijo konstantno pri vgrajenem dekoderju in digitalnem upravljanju. Pri analognem obratovanju pa LED diode gorijo samo ko model vozi. Zmeraj pa gorijo bele luči na modelu spredaj v smeri vožnje.

 

Na zadnji strani gledano v smeri vožnje gorijo poleg žarometov v platformi dve majhni rdeči luči v velikosti fi 1,2 mm.

 

Zgodovinski opis pravih lokomotiv:

  • Štiriosna dizelsko-električna lokomotiva
  • Dizelski motor, ki poganja agregat za proizvodnjo lastne elektrike
  • Električni pogon motorjev na kolesih
  • Prva je bila izdelana leta 1953 (Brissoneau & Lotz, Francija) – SNCF BB 63400 z močjo 825 KM
  • Izdelanih je bilo 580 primerkov
  • Prve lokomotive so prispele v Jugoslavijo leta 1961 z oznako JŽ 642 (izdelane v Franciji)
  • Od leta 1961 – 1973 je bilo izdelanih prek 100 lokomotiv v tovarni Đuro Đakovič, v Slavonskem Brodu
  • Leta 1973 so nadomestile novejše, z oznako JŽ 643 (novejši motor z močjo 925 KM, trojna črta, ki se je na koncu zaključila v veliki V)
  • Vsaka sprememba zunanjega izgleda, se odraža v številki samega modela
  • Teža modelov: 62 – 67,2 ton

Tehnična specifikacija modela:

  • Kovinsko podvozje (povečana teža, kompaktnost in stabilnost na tirih)
  • Plastično ohišje, s tovarniško vgrajenimi kovinskimi dodatki:
    • Kovinski odbijači, ogledala, kavlji, ograje, prijemala in stopnice
    • Kovinske mreže na ventilatorju
    • Kovinski pokrovi ventilatorja (posebej priloženi), ki jih je mogoče namestiti tako, da je ventilator odprt, polodprt ali zaprt
  • Merilo 1:87 (H0)
  • Dolžina modela prek kovinskih odbijačev – 169mm
  • Teža modela – 290g
  • Izdelane v NEM standardu
  • Belo-rdeče LED diode spredaj in zadaj (prižig je odvisen od smeri vožnje)
  • Visoka vrata na kabini spredaj in zadaj
  • Štiridelna okna na kabini
  • Vgrajeno električno vezje z osem-polno vtičnico v NEM 652 standardu
  • Izdelan v DC verziji, možnost vgraditve navadnega ali zvočnega dekoderja
  • Možnost vgradnje drsnika za sistem AC (Maerklin)
  • Sredinsko nameščen pet-polni motor z vztrajnikom, ki omogoča elegantno speljevanje in zaviranje
  • Motor je z obema podstavnima vozičkoma povezan prek dveh kardanskih gredi in naprej prek kovinskih polžastih prenosov in zobnikov na vse štiri kolesne sklope.
  • Sintrani ležaji, ki močno podaljšajo uporabnost modela.
  • Kovinska kolesa, stružena in galvansko obdelana na temno sivo barvo
  • Nameščeni torni obročki na dveh kolesih (drugi in tretji kolesni sklop, križno), za boljši oprijem s tiri, da ne prihaja do zdrsov koles
  • Mehanizem kinematike je pritrjeno na kovinsko podvozje, z nastavkom za zamenjavo sklopke s priključkom NEM 362
  • Nameščeni sta dve spiralni vzmeti, za vračanje kinematike v sredinski položaj
  • Priloženi sklopki (kavelj) po standardu NEM 360