Đura SŽ 642-187 2018-01-10T08:37:45+01:00

Naslednji model lokomotive, ki je prišel iz firme MoKo je SŽ 642-187. Na prvi pogled bi laik lahko rekel, da gre za isti model kot SŽ 642-199. Vendar se modela razlikujeta v nekaterih detajlih in ne samo po številki.

Na modelu sta horizontalno postavljena zgornja žarometa (reflektorja) spredaj ter zadaj. Na kabini so štiri delna okna, ter poševni kratki del havbe z dvignjenimi reflektorji.

Na zgornjem delu šasije je ena rumena črta (značilno za lokomotive Đur v seriji 642). Podvozje je kovinsko, prav tako odbijači, zaščitna ograja spredaj in zadaj, pokrovi in zaščitna mreža ventilatorja, ogledala, kavlji in prijemala ter stopnice. Pri kabini pa je tudi nameščena klima.

Model lokomotive poganja pet-polni elektromotor z vztrajnikom, prek dveh kardanskih gredi na oba podstavna vozička, kolesni sklopi so oležajeni s sintranimi ležaji.

Pogon je na vseh štirih oseh, kolesa črno nikljana, torni obroči (gumice) na dveh kolesih (notranja, križno).

V notranjosti je električno vezje z 8-polno vtičnico po NEM standardu za navadni ali zvočni dekoder ter pripravljenim prostorom za zvočnik. Osvetlitev z belo-rdečimi LED diodami z delovanjem odvisno od smeri vožnje.

Okvir podstavnega vozička z vgrajenimi kovinskimi vzmetmi, kulisno vodenje sklopke. Možnost vgradnje drsnika za AC sistem.

 

Na modelu lokomotive SŽ 642-187 sta horizontalno postavljena zgornja reflektorja spredaj…

 

…in na zadnji strani lokomotive, ki ima poševen krajši del, z dvignjenimi reflektorji.

 

Podstavne vozički imajo vsi modeli iste.

 

Zgodovinski opis pravih lokomotiv:

  • Štiriosna dizelsko-električna lokomotiva
  • Dizelski motor, ki poganja agregat za proizvodnjo lastne elektrike
  • Električni pogon motorjev na kolesih
  • Prva je bila izdelana leta 1953 (Brissoneau & Lotz, Francija) – SNCF BB 63400 z močjo 825 KM
  • Izdelanih je bilo 580 primerkov
  • Prve lokomotive so prispele v Jugoslavijo leta 1961 z oznako JŽ 642 (izdelane v Franciji)
  • Od leta 1961 – 1973 je bilo izdelanih prek 100 lokomotiv v tovarni Đuro Đakovič, v Slavonskem Brodu
  • Leta 1973 so nadomestile novejše, z oznako JŽ 643 (novejši motor z močjo 925 KM, trojna črta, ki se je na koncu zaključila v veliki V)
  • Vsaka sprememba zunanjega izgleda, se odraža v številki samega modela
  • Teža modelov: 62 – 67,2 ton

 

 

Zgodovinski opis pravih lokomotiv:

  • Štiriosna dizelsko-električna lokomotiva
  • Dizelski motor, ki poganja agregat za proizvodnjo lastne elektrike
  • Električni pogon motorjev na kolesih
  • Prva je bila izdelana leta 1953 (Brissoneau & Lotz, Francija) – SNCF BB 63400 z močjo 825 KM
  • Izdelanih je bilo 580 primerkov
  • Prve lokomotive so prispele v Jugoslavijo leta 1961 z oznako JŽ 642 (izdelane v Franciji)
  • Od leta 1961 – 1973 je bilo izdelanih prek 100 lokomotiv v tovarni Đuro Đakovič, v Slavonskem Brodu
  • Leta 1973 so nadomestile novejše, z oznako JŽ 643 (novejši motor z močjo 925 KM, trojna črta, ki se je na koncu zaključila v veliki V)
  • Vsaka sprememba zunanjega izgleda, se odraža v številki samega modela
  • Teža modelov: 62 – 67,2 ton